همشهری آنلاین: نیروهای رژیم آل‎خلیفه یک نوجوان بحرینی را در جریان سرکوب تظاهرات دومین سالگرد انقلاب مردم این کشور در روستایی در نزدیکی منامه به قتل رسانده‎اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی به نقل از الوفاق، اصلی‎ترین گروه مخالفان بحرینی، روز پنجشنبه 91/11/26 با صدور بیانیه‎ای در همین خصوص افزود: « نوجوان مقتول حسین الجزیری نام داشت و پس از آن‎که از جانب نیروهای رژیم در روستای دیا هدف گلوله قرار گرفت، به شهادت رسید.»

وزارت کشور بحرین نیز بدون آن‎که به جزئیات این حادثه اشاره کند فقط اعلام کرد: « یک فرد مجروح که به بیمارستان سلمانیه انتقال داده شده بود، جان خود را از دست داده و دادستان عمومی بحرین نیز از این موضوع مطلع است.»

گروه‎های مخالف بحرینی به منظور گرامیداشت دومین سالگرد انقلاب مردمی در این کشور، برای برگزاری تظاهرات و اعتصاب عمومی در روزهای پنجشنبه و جمعه فراخوان داده‎اند.

بر اساس گزارش‎ها، از روز چهارشنبه و همزمان با برگزاری تظاهرات دومین سالگرد انقلاب مردم بحرین علیه رژیم آل‎خلیفه، فروشگاه‎ها در این کشور تعطیل هستند.

این درحالی است که مقامات بحرینی اعلام کرده‎اند، تظاهرات برنامه ریزی شده از سوی مخالفان صرفا به منظور اعمال فشار بر طرح «مذاکره دولت» است که از دهم فوریه به منظور پایان دادن به بحران دو ساله در این کشور، آغاز شده است.

مردم بحرین از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی با برگزاری تظاهرات اعتراض‎آمیز خواستار اجرای اصلاحات در نظام سیاسی و برخورداری از سلطنت مشروطه شدند.

رژیم بحرین با سرکوب مردم از همان ابتدا باعث شد تا درخواست معترضان در رابطه با برخورداری از پادشاهی مشروطه به درخواست برای برکناری خاندان آل‎خلیفه از قدرت تغییر ماهیت دهد.

مردم معترض بحرین اعلام کرده‎اند که تا زمان دستیابی به خواسته‎های خود در رابطه با به روی کارآمدن یک دولت منتخب و مردمی و پایان یافتن نقض حقوق بشر در این کشور، به تظاهرات ادامه خواهند داد.

کد خبر 201434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز